Minister zdravotníctva SR Kamil Šaško pokračuje v sérii okrúhlych stolov. Po rokovaní so zástupcami sektora v regiónoch dnes diskutoval na pôde Slovenskej zdravotníckej univerzity v Bratislave na tému vzdelávanie v zdravotníctve. Spoločne s predstaviteľmi akademickej obce, žiakmi a študentami zdravotníckych odborov a poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti spoločne hľadali riešenia ako zlepšiť vzdelávanie zdravotníkov, ale tiež ako zdravotníckych pracovníkov v zdravotnom systéme na Slovensku stabilizovať.
Minister zdravotníctva pozval na stretnutie nielen zástupcov Slovenskej zdravotníckej univerzity, na pôde ktorej sa diskusia konala, ale aj predstaviteľov všetkých lekárskych fakúlt a univerzít vzdelávajúcich zdravotníkov. Na stretnutí sa zúčastnili aj zástupcovia stredného zdravotníckeho školstva a zástupcovia žiakov a študentov pripravujúcich sa na výkon zdravotníckeho povolania.
Minister ocenil účasť zástupcov akademickej obce z celého Slovenska. „Dnešok je skutočne dôkazom, že vzdelávanie je pre nás všetkých kľúčovou témou. Spoločne hľadáme tie najlepšie riešenia, ako zatraktívniť štúdium zdravotníckych odborov a prepojiť ho s praxou,“ uviedol minister zdravotníctva Kamil Šaško. Za dôležité považuje aj zlepšenie podmienok pri výkone zdravotníckych povolaní, najmä pracovné prostredie v zdravotníckych zariadeniach.
V kontexte vzdelávania minister uviedol, že bude venovať pozornosť aj nasledovným opatreniam:
- riešiť adekvátne odmeňovanie pedagogických zamestnancov stredných zdravotníckych škôl a vysokoškolských učiteľov,
- modernizovať materiálno-technické vybavenie stredných zdravotníckych škôl a vysokých škôl,
- zabezpečiť budovanie simulačných centier,
- zabezpečiť systémové opatrenia financovania ďalšieho (špecializačné, certifikačné a sústavné) vzdelávania zdravotníckych pracovníkov,
- skvalitniť praktickú časť ďalšieho vzdelávania zdravotníckych pracovníkov so zameraním sa najmä na vedenie, organizáciu a realizáciu procesov; ako aj motiváciu a povinnosti školiteľov,
- etablovať mentorstvo ako významnú dimenziu praktickej výučby.